15 Mart 2018 Perşembe

SASA Analiz 2021

Sasa polyester

SASA  11.60 TL
FK   23.5
PDDD  4.21
Defter değeri 2.76 TL
Özkaynaklar 1.137 milyon TL
Ödenmiş sermaye 412.5 milyon TL
Yabancı oranı  4.21%
Şuanki hisse başı kâr 0,49 krş

Ortaklık yapısı
Erdemoglu holding %85
Diğerleri %15

JORDAN nin Raporu ;
Sasa ,Sabancı holding den satın alındıktan sonra Erdemoglu holding parlatmak için ciddi yatırımlar da bulunuyor ve bu her yıl artarak devam edecek.
Şuan Bulunulan sektörde müthiş bir ithalat var.
Sasa yapacağı yatırımlar ile bu ithalatın da önüne geçecek ve ihracat pozisyonu ilede ülke bazında cari açığı kapamada etkin bir rol oynayacak.
Yatırımlar büyük.
Şuan 2017 yılını 1.655 milyon TL
Net kar marji da 12%

 ort. %15 %10 net kar marji var.
Net kâr marjı bizim için fiyat degerlemesi için önemli bir değer olacak unutmayalım.

Şimdi şirket faliyet raporlarından edindiğim bilgi doğrultusunda Sasa 2021 yılında 1.85 milyar$  Ciro hedefliyor.
Bu durumda ben 4 yıl sonra $ ı 4.10 TL ile baz alıyorum.(daha yüksek de olabilir)
Ve bu durumda şirket 7.5 milyar TL Ciro çekecek.
Şimdi gelelim 7.5milyar Ciro yapan Şirket ne kadar net kar yazar?
Bu durumda %15 net kâr marjı ni baz alıyorum.
Çünkü yeni yatırımlar modern ve son teknoloji olacağı için.
%15 de tutuyorum. Bu durumda şirketin 2021 yılının net kar ı 1.100 milyar TL olacak.
Biz biraz kötümser bakalım 100 milyonu silip 1milyar net kâr a fit olalım.
Ozaman  bu şirket 2.40 TL Hissebaşı kâr yazar.
şirketin fk sını 12yi baz alıcam.
Bu durumda 2021 yıl sonu hisse fiyatının.........TL olacağını düşünüyorum.

Not 1 : şirketin yeni Ciro hedefleri oluştukca değerleme değişir.

Not2 : Bu analizim şirketin hedefleri doğrultusunda yaptığım analizdir.
Bu değerlemelerin tutması için
konjonktürün de iyi olması gerekir.
Hiçbir şekilde yatırım tavsiyesi değildir.

Bu durumda :) çok yazmışın özür ✋
.


6 yorum:

  1. Jordan hocam; 3 kere okudum. Nefis bir analiz. Yatırıma başladım sayende. RÜZGAR

    YanıtlaSil
  2. Hocam o noktalı yeri boş bırakmasaydınız

    YanıtlaSil
  3. Yasak denizli enaz😄

    YanıtlaSil
  4. ... olan yer = fk * hisse başı kar

    YanıtlaSil
  5. Hocam yeni takip etmeye başladım sizi ve mantığınızı ve sarsılmadan yola devam etmenizi çok seviyorum.sasa petkim ereğli ve sodaya uzun vade yatırım yapmayı düşünüyorum .hatta başladım 3 aydır.ancak ağırlık sasa oluyor.yüzde 60 gibi.diğerleri 20.sizce yol doğru mu

    YanıtlaSil