9 Temmuz 2017 Pazar

TÜKETİM ZENGİNİ
Şuan Türkiye de adı konmamış bir problem var.
Bu problem bence problemden çok bir hastalık gibi bu hastalık orta direk den başlayan fakir kesim e kadar yayılan rahatsızlık.
Tüketim zengini nedir?
Tüketim zengini , kendi iş gücü ile çalışarak mesai harcayarak maaş geliri  ile zengin bir hayat yaşamaya çalışan o konforu yaşayan kişi ve kişilere denir.
Yani suni bir zenginlik ve suni bir konfor söz konusu.
Lüks hayat ve konforlu bir yaşam ,marka vs gibi konular bize yükümlülük dür.
Yazlik araba kredi kartı tatil vs bunlar bize para getirmez,para götürür.
Tabi zenginlerin de yazlığı var iyi marka arabalar vs vs var. Fakat zenginlerin varlığı var
Ciddi günlük aylık yıllık gelirlere sahipler.
Zenginler varlıkları olduğu için iyi araba alabiliyor.
Örneğin yılda 1milyon geliri olan bir zengin bmw ye binmesi normal durumdur.
Ama sadece maaş geliri ile geçinen biri para biriktirerek de bir bmw alabiliyor ve yolda bu iki araç sahibini gördüğünüzde ikisi de zengin profili gösteriyor.
Ama bunlardan biri Tüketim zengini diğeri gerçek zengin.
Veya 5 yıldızlı otelde 1 hafta tatil yapabilir bu iki profil aynı ortamlarda boy gösterebiliyor.
Fakat tatil dönüşü tüketim zengini tatil parasının taksitlerini ödemek icin hergun işe gidiyor ama gerçek zengin otel ücretini peşin ödemiş geçmişti bile...
Bu durum ,toplumun farklı alanlarında görülüyor.
Cep telefonu araç tatil ler giyim vb bir çok konuda maaş geliri ile gerçek zenginler le boy ölçülüyor.
Bu toplumun kanayan yarası.toplumun bu hastalıktan kurtulması zor görünüyor.
Mental olarak iyi bir eğitim ve bakış açısını değiştirenler bu sarmaldan kurtulabilir. 

Unutmayın zenginler varlıklarından gelen nakit akışı ile istediklerini alabiliyorlar.
Yani pasif gelir enstrümanları çok ve ciddi gelir kaynağına sahipler, bu insanlar aldıkları yükümlülükler araba yazlik tekne vb. Şeyleri hiçbiri onları zorlamiyor.

Ama çalışmadan sana para gelmiyorsa ve çalışarak bu yükümlülükleri alırsanız işiniz gerçekten zor.
O nedenle öncelik varlık almak üzerine kurmalisiniz sisteminizi.
Eğer direk yükümlülük almaya kalkarsanız Tüketim zengini olursunuz ve iyi yaşadığınızı zannedersiniz. Ve bu hayatı çalışarak bitirirsiniz.
Çünkü yükümlülükler bizden para ister eee sende o para yi çalışarak kazanıyorsun.
O halde ölene kadar çalışacaksın.
Durum bundan ibaret.
Mış gibi yaşamak size sadece kısa mutluluklar sağlar.
Tüketim zenginleri kısa mutluluklar ile maçı idare ediyor.
Bu tarz bir hayat sürdürülemez... JORDAN.


3 yorum:

  1. tamamen aynı fikirdeyim, uzun zamandır gözlemldiğim bi konuya değinmişsiniz...

    YanıtlaSil
  2. Adama diyorum gel arabayla Yunanistan'a gidiyorum. Tatil yapalım. Diyor yeni araba aldım ayda 1.600 tl araba kredisi ödüyorum biyere gitmeyecem bu sene. Lan salak! Binmek için araba almışsın binecek paran yok.

    YanıtlaSil
  3. güzel bir yazı olmuş ...Devamını bekleriz

    YanıtlaSil