27 Mart 2017 Pazartesi

Hisse senedinde dibin dibi ni bulma.

Merhaba borsacı arkadaşlar :)
Bu yazım,Dibin dibi ni arayan hisse senedi
Yatırımcıları için.
Bende dibi arayanlardan ım:)
Çünkü iyi şirketi kelepir e almayı severim.
Özellikle soğukkanlı temettü yatırımcıları
Hisse ler dip yapınca korkmaz.
Neyse burayı geçelim.
Hepimiz uzun vadeli yatırımcı yız ve temettü
Veren şirketleri topluyoruz.
Ve endeks bazlı yada hisse bazlı düşüşler
Oluyorsa topluyoruz.
Bunu ben yapıyorum ve yapanlarda var.

Piyasa da hep duyuyorum.
Dibin dibi var falan filan daha dip yapacak vs
Hatta usta dediklerimiz kişilere sorunca
Özellikle endeks çökerken kara günlerde
Hisse senetleri bir baskı yer ve
heyecanlı uzun vadeli yatırımcılar üstat lara
Koşar ve derki hocam burdan alinirmi daha düşer mi
Dibi burası mı Vs diye sorar.
Üstat dediğimiz kişi ler den tek bir cevap gelir
Çünkü oda kestiremez çünkü piyasa da panik oluşur
Ve DİBİN DİBİ VAR der ve topu paslar:))
Aynen böyle olur.cunku daha düşermi yi bilemezler
Haklıdırlarda.
Ve teknik meknik cırtlar :)
Benim burda uyguladığım 2 plan var
1 piyasa da ne oldu da piyasa çöküyor.
2 bunu analizini yaptıktan sonra kademeli olarak alım
Yaparım.bu benim taktigim.
Darbe, brexit ,karagün, fed ,vs
Bu olaylarda bu strateji yi uyguladım ve
İyiki alım yapmışım diyorum şimdi.
Dibin dibi var demek.
Öngörü lü olamamak dır.
Bu ayıp değil.
Şimdi gelelim DİBİN DİBİNE :)
BU DİBİN DİBİ nin standardı yok öncelikle bunu
Bilmeliyiz.
Endeks bazlı da olsa hisse bazlı da olsa
Standart yok.
Dibin dibi yaşanacak olaylara göre değişir
Kriz lerde farklı dip olur
Darbe olursa farklı dip olur
Fed olursa farklı dip olur
Savaş çıkarsa daha farklı bir dip olur.
O nedenle dibin dibini ararken
Piyasayı bozan baskılayan sebepleri
İyi analiz etmeliyiz ve bu analiz bize dibi
Buldurmaz ama yaklaştırır bi fikir verir
Tam net bir sonuç olmadığını bildiğimiz için
Alım larımızı  kademeli yapmalıyız.
Mesela darbe gecesi tüm samimiyetimle söylüyorum
Mal satmayı aklımdan dahi geçirmedim.
Çünkü ben bu ülkeye güveniyorum ve bu ülkeyi satmam.
Elimdeki nakit le nasıl bir alım yaparım ın plan ını yaptım
Hatta o gece duygusal lılıkla,bırak mal satmayı
Elimdeki nakit le sermaye piyasasını ayakta tutabilir miyim
Diye düşündüm:)
Çünkü ben sermaye piyasasının Ülkenin sigortası olduğunu
Biliyorum.
O gün hisse senedi topladım.
Hem ben kazandım hem ülkem hem şirketlerim.
Ozamn darbe gerçekleşmiş olsaydı daha büyük dip yaşanırdı.
Veya dünya savaşı çıksa daha da büyük bir dip yaşanırdı
O nedenle alım yapacaksanız
Yaşanan olayın hisse senedine etkisini nekadar da sınırlı
Kalacağını kestirmeye çalışmalısınız.
Bu analizi yapmayan lar bodoslama girenler
2 gol yiyor
Dip burası diyip cephane yi boşaltıyor ki bu yanlış
Sonra hisse düşmeye devam ediyor ve para yok izliyor.
2.gol de daha dip yapar diye bekliyor almıyor
Hisse beğenmediği yerden dönüp yukarı gidiyor
Ve o düşüş den ucuza mal almak dan faydalanamıyor
Warren Buffett in aşağıda ki yazı sinda dediği gibi.

Bu sorunu cozecek nokta Kademeli alım yapmak
Kademeli alım yaparak iki hikayeyi de minimum a indirmiş
Olursunuz.
Çok sevdiğim BELGİN(Maviş) abla dan öğrendiğim bir söz var
"Ne alırsan al kademeli al" bu söze sadık kalarak hareket edersek
Hisse senedi düşüşleri nde portföy ümüzü hedge ederiz.
Sonuç olarak;
     Dibin dibi yaşanacak olaylara göre değişir
O nedenle dibi ararken yaşanmış olayı ,sıkıntıyı,
İyi analiz ederek hisse senedine negatif etkisini ölçmeye çalışacağız
Bu şekilde dibin nerede olacağını tahmin edeceğiz ve
 tahmin ettiğimiz yerde hata olursa ki olma ihtimali yüksek
O vakit kademeli alım da o hatamızı hedge etmiş olacağız.
Dibi bulamadık ama olsun maksat sohbet.. :))




3 yorum:

  1. Orospunun çocuğu . Çelimsiz

    YanıtlaSil
  2. bu nasıl türkçe ya. adam gibi yazsana şunları. 31 mi çekiyorsun yazarken tek elle mi yazıyorsun napıyorsun

    YanıtlaSil